Ile witaminy D3 potrzebujesz zimą?

Ile witaminy D3 potrzebujesz zimą?

Witamina D3 jest niezbędna dla naszego organizmu do prawidłowego funkcjonowania. Jest to jedyna witamina, której nie musimy dostarczać organizmowi z pożywieniem, gdyż potrafi go sam wytworzyć pod wpływem promieni słonecznych. Zimą jednak, z powodu krótkiego dnia i niskiego kąta padania promieni, synteza witaminy D jest ograniczona. Dlatego też ważne jest zrozumienie, ile witaminy D3 powinniśmy przyjmować zimą.

Ile witaminy D3 zimą?

Dla dzieci od pierwszego roku życia i dorosłych we wszystkich grupach wiekowych szacunkowa wartość wynosi 20 µg witaminy D dziennie. Jest to wartość odpowiadająca 800 jednostkom międzynarodowym. Mimo że można otrzymać witaminę D3 z diety, najważniejszym źródłem jest słońce. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Ile witaminy D powinienem przyjmować dziennie zimą?

Według Niemieckiego Towarzystwa Żywienia, dzienne zapotrzebowanie na witaminę D wynosi 20 mikrogramów. Większość tej ilości jest wytwarzana przez sam organizm. Jednak wiele osób cierpi na niedobór witaminy D, szczególnie zimą. Po pierwsze, zaleca się częstsze wychodzenie na zewnątrz, aby uzyskać dużo światła słonecznego.

Ile witaminy D3 powinienem przyjmować?

W przypadku dorosłych i dzieci w wieku 11 lat i starszych dozwolone całkowite spożycie wynosi 4000 j.m. witaminy D dziennie. Dla dzieci w wieku od 1 do 10 lat maksymalne dzienne spożycie wynosi 2000 j.m. witaminy D. Niemowlęta w wieku od 0 do 6 miesięcy przyjmują maksymalnie 1000 j.m. dziennie. Przedawkowanie witaminy D3 może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia, więc konieczna jest ostrożność.

Jak szybko spada poziom witaminy D zimą?

Niestety, witamina D3 nie może być produkowana w miesiącach zimowych od października do marca. W tym czasie poziom witaminy D3 spada o około 10-30%, średnio o 20% miesięcznie, chyba że przyjmowane są suplementy witaminy D. Możliwość niedoboru witaminy D3 jest szczególnie niebezpieczna zimą, gdyż jej brak może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o niedoborze witaminy D3.

Podsumowanie

Witamina D3 jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Szczególnie zimą, kiedy dostęp do naturalnego światła słonecznego jest ograniczony, ważne jest, aby znać swoje dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę i ewentualnie uzupełniać jej poziom za pomocą diety lub suplementów.

Powrót do blogu
POPRZEDNI WPIS

NASTĘPNY WPIS

Zastrzeżenie: Informacje zawarte w tym artykule zostały opracowane w dobrej wierze i służą wyłącznie celom informacyjnym. Nie zastępują one profesjonalnej porady medycznej, diagnozy ani leczenia. Wszelkie pytania dotyczące stanu zdrowia należy zawsze konsultować z lekarzem lub innym wykwalifikowanym pracownikiem służby zdrowia.